Що потрібно знати громадянам для отримання витягу з державного земельного кадастру
Відділ з питань комунальної власності, земельних відносин та охорони навколишнього середовища Побузької селищної ради продовжує інформувати населення Побузької громади, щодо найбільш актуальних питань земельного законодавства. Сьогодні ми з Вами розглянемо, що ж це таке Витяг з ДЗК?
Отже, згідно діючого законодавства України витяг з кадастру (ДЗК) – це документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Витяг з кадастру – це також одна з форм надання державним кадастровим реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
На практиці громадянам та організаціям найчастіше необхідно отримати витяг з кадастру у двох випадках:
- при реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, в тому числі під час присвоєння кадастрового номеру;
- при вчиненні будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін, оренда, спадкування, тощо).
Перший випадок часто актуальний для власників земельних ділянок, які мають на руках державний акт про право власності на земельну ділянку та, при цьому, не внесені до Національної кадастрової системи. Отже, власник земельної ділянки, маючи на руках державний акт, подає державному кадастровому реєстратору за місцезнаходженням земельної ділянки пакет документів з метою внесення до кадастру інформації про земельну ділянку. На підтвердження внесеної інформації, реєстратор видає замовнику витяг про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.
Винятком, при цьому, є ситуація з державним актом червоного кольору, що видавався до 2004 р. та який не містить кадастровий номер. Для того, щоб внести земельну ділянку до кадастру за таким державним актом, необхідно додатково розробити технічну документацію про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та організувати присвоєння кадастрового номеру, яке здійснюється державним кадастровим реєстратором.
Як у випадку відсутності ділянки в НКС (нематеріальна культурна спадщина), так і у випадку старого держакту, після отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки, необхідно додатково звернутись до місцевої реєстраційної служби з метою реєстрації права (власності, оренди) на земельну ділянку. Тільки після всіх вказаних вище дій земельну ділянку можливо буде продати, обміняти, подарувати тощо.
Враховуючи тенденцію щодо законодавчого ускладнення процедури оформлення земельних ділянок в Україні, радимо Вам не відкладати питання реєстрації ділянки в кадастрі.
Другий випадок, коли витяг з кадастру потрібен для проведення будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін тощо). Як правило, про необхідність отримання такого витягу дізнаються він нотаріуса, коли планується укласти та посвідчити нотаріально будь-яку угоду щодо земельної ділянки. Такий витяг з кадастру, крім відомостей про реєстрацію земельної ділянки, містить також дані нормативно-грошової оцінки та дані щодо обмежень у використанні земельної ділянки. Раніше, такі відомості нотаріусу необхідно було надати в формі окремих довідок. Зараз вся інформація про земельну ділянку міститься в одному документі (витяг з кадастру).
Витяг з кадастру – остаточний документ, який Ви отримуєте від місцевого Управління Держгеокадастру.
З 2015 р. в Україні запроваджено нову можливість щодо замовлення витягу з кадастру онлайн з оплатою послуги банківською карткою. Щоб замовити витяг з ДЗК онлайн, перейдіть на сайт Публічної кадастрової карти та знайдіть свою ділянку за 19-тизначним кадастровим номером.
Якщо з якихось причин Ви не маєте можливості замовити витяг онлайн, нижче приведено порядок отримання витягу в традиційний спосіб, подавши пакет документів до центру надання адміністративних послуг
При цьому, необхідно надати певний перелік документів для отримання витягу з кадастру (ДЗК), а саме:
- заява встановленої форми (складається на місці)
- державний акт про право власності на земельну ділянку (оригінал та копія);
- паспорт власника земельної ділянки, або представника (оригінал та копія);
- ідентифікаційний код власника земельної ділянки, або представника (оригінал та копія);
- XML-файл. Електронний документ з даними про земельну ділянку, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру (розробляється землевпорядною організацією та подається на оптичному диску, у випадку відсутності інформації про земельну ділянку в Публічній кадастровій карті);
- запит нотаріуса (у випадку оформлення права на спадщину);
- технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), зокрема, у випадку виявлення накладки з іншою земельною ділянкою;
- документ про оплату послуг за надання витягу з кадастру;
- документ, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви представником). Оригінал, або нотаріально завірена копія довіреності.
За загальним правилом, строк дії витягу з кадастру - 3 місяці. Виключення встановлено для витягів, які видаються спадкоємцям при реєстрації земельної ділянки в кадастрі - вони є безстроковими. Проте, речове право (право власності) на земельну ділянку має бути зареєстроване протягом одного року, з дня отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.