Що таке ЕЦП, як і де його отримати
Доступ до численних електронних сервісів податкової служби надає електронний цифровий підпис (ЕЦП), зокрема, до Електронного кабінету, за допомогою якого можна звертатися до ДПС за послугами в on-line режимі.
Електронний цифровий підпис (або скорочено – ЕЦП) за правовим статусом прирівняний до власноручного підпису або печатки.
ЕЦП – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.
За допомогою послуг ЕЦП можна підписувати електронні документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах тощо. Документи, підписані за допомогою ЕЦП, мають таку саму юридичну силу, як і звичайні.
З метою організації роботи щодо отримання ЕЦП потенційними декларантами (громадянами – одноосібниками та ін..) для подачі в подальшому декларації про майновий стан і доходи громадян за допомогою електронних сервісів надаємо інструкцію про те, як швидко та зручно отримати електронний цифровий підпис,а саме:
Перший спосіб
Якщо ви є клієнтом Приватбанку, можете отримати ЕЦП через систему Приват24.
1. Зайдіть у меню «Усі послуги»/«Бізнес»/«Завантажити сертифікат».
Заповніть заявку на отримання сертифіката. Зверніть увагу, що поле «E-mail» обов’язкове для заповнення. Зверніть увагу на написання прізвища, імені та по-батькові – вони мають співпадати с паспортними даними. Не забудьте перевірити точність написання електроної пошти з дотриманням прописних літер.Після перевірки даних натисніть одну з кнопок: «Дані вірні» або «Дані невірні».
Оберіть директорію, в якій у вас є права на запис, для створення в ній файлу – сховища ключів. Створіть пароль на файл – сховище ключів. Мінімальна довжина паролю – 8 символів, він може включати у себе букви латинського алфавіту та цифри. Пароль, надійде у SMS або мобільному додатку Privat24. Встановіть галочку навпроти пункту «Я ознайомлений та згоден з Умовами та правилами надання банківських послуг і підтверджую коректність даних відправлених мною» та натисніть «Далі».
Заявка на отримання сертифіката сформується автоматично. З’явиться вікно з відповідним повідомленням та інформацією щодо сертифіката.
Другий спосіб
Ви можете отримати ЕЦП через будь-який з центрів реєстрації. Для цього треба буде виконати 4 кроки:
-
зібрати документи;
-
зареєструватися в одному з Центрів сертифікації;
-
прийти в Центр з документами та чистим носієм інформації (флеш-пам’ять чи диск DVD-R);
-
за допомогою фахівців згенерувати ключі та записати їх на носій.
Які документи вам знадобляться:
-
Реєстраційна картка (для фізичної особи) встановленого зразка, заповнена та підписана у двох примірниках;
-
Копія паспорта підписувача (копії 1-2 сторінок (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта виготовленого у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (копії лицьового та зворотного боку та копія паперового витягу з Держреєстру про адресу реєстрації місця проживання, або копія Довідки про реєстрацію місця проживання фізособи;
-
Копія картки платника податків, засвідчена підписом власника.
За наявності у паспорті реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізосіб у Держ реєстрі фізосіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта з відповідною відміткою.
(У разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, копія картки платника податків не подається, замість цього подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову).