До уваги жителів громади!

Дата: 20.12.2021 13:15
Кількість переглядів: 170

Основними обов’язками ОМС у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг (в т.ч. мостів, як складових доріг) міст та інших населених пунктів є, зокрема, здійснення статистичного обліку та паспортизації вулиць і доріг міст та інших населених пунктів (ст. 19 Закону № 2862).

Наголосимо: витрачати кошти місцевого бюджету на ремонт і утримання доріг, що перебувають у комунальній власності, ОМС має відповідно до вимог Бюджетного кодексу України. Тож якщо в ОМС немає законної підстави для взяття дороги, що знаходиться в межах населеного пункту, на баланс, виникає доречне запитання про те, чи законно рада здійснює ремонт та утримання дороги, яка насправді може мати власника, але рада його не встановила.

Відповідно до вимог чинного законодавства підтвердженням права власності на будь-що має бути відповідний документ. Навряд чи з цим фактом можна сперечатись. З огляду на те, що на величезну кількість доріг станом на сьогодні немає належним чином оформлених документів, але це не означає, що відповідно до законодавства їх не має бути.

Згідно з чинним законодавством, а саме ст. 16 Закону № 2862, дійсно, вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні ОМС і є комунальною власністю. Та все одно для віднесення тієї чи іншої дороги до комунальної власності має бути підстава!

За відсутності інформації щодо власника того чи іншого комунального майна є відповідна процедура, встановлена чинним законодавством, за якою такого власника можна визначити.

Йдеться про ст. 335 Цивільного кодексу України, яка регламентує питання набуття права на безхазяйну річ. Так, безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно за заявою ОМС, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.

Тому вважаємо, що рада має йти за процедурою, яка описана у чинному законодавстві, тобто здійснити дії, аби визнати майно безхазяйним і набути його у комунальну власність за рішенням суду. На нашу думку, лише у цьому випадку є правова підстава для того, аби взяти ту чи іншу дорогу на баланс ради, адже рішення суду у такому разі — це та сама законна підстава, про яку ми говорили. Мова йде про дороги сіл Люшнювате, Пушкове та Одая.

Безумовно, така процедура є складною і потребує часу та витрат. Варто сказати, що, з юридичної точки зору, при взятті радами доріг на баланс на підставі лише ст. 16 Закону № 2862 такі дії не можна назвати правомірними. Такий шлях, безперечно, є легшим та не таким витратним й довгим у часі, але не має правових підстав. Адже ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР визначено таке: ОМС та їх посадові особи діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, КМУ, Фактично ОМС не має повноважень щодо одноособового вирішення питання про віднесення того чи іншого нерухомого майна до комунальної власності.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь