Оголошено конкурс на вакантну посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб
Хто такий фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб? Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб сприятиме кращій інтеграції та реабілітації тих, хто повертається з війни. У громадах він виконуватиме роль, яка виходить за рамки звичайної діяльності соціальних працівників. Завдання фахівця — працювати з конкретною аудиторією з їхніми потребами та питаннями, що виникають після повернення з війни. Для цього фахівець із супроводу має володіти глибшими знаннями про психологічні травми, потреби в реабілітації та фокусні правові питання, які стосуються ветеранів. Крім того, на відміну від соціальних працівників, які часто працюють з багатьма категоріями населення одночасно, фахівець може надавати індивідуальніші послуги, що включають супровід під час адаптації.
"Простими словами, після родини — він перший, хто почне послідовну взаємодію з ветеранами, демобілізованими Захисниками/Захисницями після їхнього повернення з фронту. Фахівець забезпечуватиме їм індивідуальний супровід, первинне консультування та всебічну підтримку на шляху інтеграції у цивільне життя", — пояснив в.о. Міністра у справах ветеранів України Олександр Порхун.
Окрім ветеранів війни й демобілізованих осіб, під опіку фахівця потрапляють:
-
члени сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни, загиблого/ої (померлого/ої) Захисника/Захисниці України;
-
постраждалі учасники Революції Гідності, члени їхньої сім'ї;
-
особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
Які обовʼязки цього фахівця?
-
супроводжувати за різними напрямами допомоги та послуг, на які мають право ветерани відповідно до законодавства;
-
повідомляти й розʼяснювати ветеранам та їхнім сім'ям, який статус, гарантії, житло, реабілітацію, працевлаштування та юридичну підтримку вони можуть отримати;
-
контролювати потреби ветеранів та збирати аналітику;
-
надавати кризову психологічну допомогу;
-
бути поряд, коли це потрібно.
Тобто, для ветеранів, членів їхніх родин та сімей загиблих захисників і захисниць фахівець має стати інформаційним радником. Допомагати, спрямовувати, координувати ветерана, представляти його інтереси та роз'яснювати права.
Хто може стати фахівцем із супроводу ветеранів війни?
Громадянин/ка України, який/яка має рівень освіти не нижче бакалавра за галузями знань:
-
"Освіта/Педагогіка";
-
"Соціальні та поведінкові науки";
-
"Право";
-
"Охорона здоров'я";
-
"Соціальна робота";
-
"Публічне управління та адміністрування".
Алгоритм подачі заяв від кандидатів:
-
Кандидати на посаду подають заяву в електронній формі через платформу е-Ветеран — https://eveteran.gov.ua.
-
Після подання заяви кандидати проходять тестування на знання законодавства та психологічне.
-
Система повідомляє про результат поданої заявки, після чого вона опрацьовується Мінветеранів та скеровується до органів місцевого самоврядування для подальшого розгляду комісією.
Відбір на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб проводиться на всій території України, крім тимчасово окупованих територій України та територій, на яких ведуться активні бойові дії. Загалом передбачається підготувати та працевлаштувати до 11 300 фахівців із супроводу, на першому етапі — до 3000 осіб.
Міністерство повідомляє, що перевага надаватиметься кандидатам, які мають статус ветерана війни, особам з особливими заслугами перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни, захисникам/захисницям України та тим, хто перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі ветеранів війни (ЄДРВВ). Водночас пріоритетом під час відбору є професійні якості кандидатів та їхня здатність надавати ефективні послуги.
Прийом заявок триватиме до 5 вересня включно. Як правильно подати заяву на відбір на посаду — дивіться тут.
Відбір на посаду фахівця із супроводу розпочнеться через 14 днів після закінчення терміну подання заяв на участь у відборі. Тобто перший відбір відбудеться орієнтовно наприкінці вересня 2024 року.
Працевлаштування, заробітна плата та навантаження
Фахівець із супроводу буде штатним працівником комунальної установи або закладу, що належить до сфери управління сільських, селищних, міських рад. Він підпорядковуватиметься керівнику такої установи або закладу, а графік роботи становитиме 5/2.
Заробітна плата нараховуватиметься відповідно до єдиної тарифної сітки посадових окладів. Окрім неї, фахівець з супроводу отримуватиме надбавку 50% за особливий характер роботи. Її розмір залежатиме від навантаження, якості послуг та відсутності скарг — її визначатиме керівник установи. Середня заробітна плата — 17 860 гривень.
Один фахівець із супроводу опрацьовуватиме 35 кейсів (випадків). До одного кейсу входить ветеран/ ветеранка та члени їхніх сімей (дружина/чоловік, діти, батьки). Орієнтовно це до 100 осіб.
Як фахівець із супроводу й ветеран знаходитимуть одне одного? Фахівець — через доступ до ЄДРВВ в рамках своєї громади та завдяки взаємодії з органами місцевого самоврядування. Ветеран — через органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, електронні ресурси й соціальні мережі.
А це точно працює?
Як повідомляє Мінветеранів, за 5 днів від старту реєстрації на посади фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб подалися 124 кандидати, 79 з них — жінки, 45 — чоловіки. Лідерами серед регіонів за кількістю поданих заявок є Київська, Львівська та Черкаська області.
У Мінветеранів громади закликають активізуватися.
"Бо фахівець із супроводу — це не просто людина, яка допомагає ветеранам із документами, він координує, спрямовує, представляє інтереси, пояснює права та сприяє отриманню пільг і послуг", — акцентують у відомстві.
Ще більше корисних рішень!
Як зазначають в Мінветеранів, фахівець із супроводу буде корисним не лише ветеранам, а й громаді. Зокрема, він допоможе у:
-
зменшенні соціальної напруги. Так, він надаватиме необхідну підтримку ветеранам, запобігаючи потенційним конфліктам.
-
адаптації ветеранів. Фахівець допомагатиме ветеранам інтегруватися у цивільне життя. Це своєю чергою зміцнить саму громаду.
-
покращенні доступу до послуг: завдяки роботі фахівця із супроводу, ветерани швидше отримуватимуть доступ до необхідних соціальних, медичних та інших послуг. Це теж покращить загальний добробут громади.
Хто такий фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб? Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб сприятиме кращій інтеграції та реабілітації тих, хто повертається з війни. У громадах він виконуватиме роль, яка виходить за рамки звичайної діяльності соціальних працівників. Завдання фахівця — працювати з конкретною аудиторією з їхніми потребами та питаннями, що виникають після повернення з війни. Для цього фахівець із супроводу має володіти глибшими знаннями про психологічні травми, потреби в реабілітації та фокусні правові питання, які стосуються ветеранів. Крім того, на відміну від соціальних працівників, які часто працюють з багатьма категоріями населення одночасно, фахівець може надавати індивідуальніші послуги, що включають супровід під час адаптації.
"Простими словами, після родини — він перший, хто почне послідовну взаємодію з ветеранами, демобілізованими Захисниками/Захисницями після їхнього повернення з фронту. Фахівець забезпечуватиме їм індивідуальний супровід, первинне консультування та всебічну підтримку на шляху інтеграції у цивільне життя", — пояснив в.о. Міністра у справах ветеранів України Олександр Порхун.
Окрім ветеранів війни й демобілізованих осіб, під опіку фахівця потрапляють:
-
члени сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни, загиблого/ої (померлого/ої) Захисника/Захисниці України;
-
постраждалі учасники Революції Гідності, члени їхньої сім'ї;
-
особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
Які обовʼязки цього фахівця?
-
супроводжувати за різними напрямами допомоги та послуг, на які мають право ветерани відповідно до законодавства;
-
повідомляти й розʼяснювати ветеранам та їхнім сім'ям, який статус, гарантії, житло, реабілітацію, працевлаштування та юридичну підтримку вони можуть отримати;
-
контролювати потреби ветеранів та збирати аналітику;
-
надавати кризову психологічну допомогу;
-
бути поряд, коли це потрібно.
Тобто, для ветеранів, членів їхніх родин та сімей загиблих захисників і захисниць фахівець має стати інформаційним радником. Допомагати, спрямовувати, координувати ветерана, представляти його інтереси та роз'яснювати права.
Хто може стати фахівцем із супроводу ветеранів війни?
Громадянин/ка України, який/яка має рівень освіти не нижче бакалавра за галузями знань:
-
"Освіта/Педагогіка";
-
"Соціальні та поведінкові науки";
-
"Право";
-
"Охорона здоров'я";
-
"Соціальна робота";
-
"Публічне управління та адміністрування".
Алгоритм подачі заяв від кандидатів:
-
Кандидати на посаду подають заяву в електронній формі через платформу е-Ветеран — https://eveteran.gov.ua.
-
Після подання заяви кандидати проходять тестування на знання законодавства та психологічне.
-
Система повідомляє про результат поданої заявки, після чого вона опрацьовується Мінветеранів та скеровується до органів місцевого самоврядування для подальшого розгляду комісією.
Відбір на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб проводиться на всій території України, крім тимчасово окупованих територій України та територій, на яких ведуться активні бойові дії. Загалом передбачається підготувати та працевлаштувати до 11 300 фахівців із супроводу, на першому етапі — до 3000 осіб.
Міністерство повідомляє, що перевага надаватиметься кандидатам, які мають статус ветерана війни, особам з особливими заслугами перед Батьківщиною, постраждалим учасникам Революції Гідності, членам сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни, захисникам/захисницям України та тим, хто перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі ветеранів війни (ЄДРВВ). Водночас пріоритетом під час відбору є професійні якості кандидатів та їхня здатність надавати ефективні послуги.
Прийом заявок триватиме до 5 вересня включно. Як правильно подати заяву на відбір на посаду — дивіться тут.
Відбір на посаду фахівця із супроводу розпочнеться через 14 днів після закінчення терміну подання заяв на участь у відборі. Тобто перший відбір відбудеться орієнтовно наприкінці вересня 2024 року.
Працевлаштування, заробітна плата та навантаження
Фахівець із супроводу буде штатним працівником комунальної установи або закладу, що належить до сфери управління сільських, селищних, міських рад. Він підпорядковуватиметься керівнику такої установи або закладу, а графік роботи становитиме 5/2.
Заробітна плата нараховуватиметься відповідно до єдиної тарифної сітки посадових окладів. Окрім неї, фахівець з супроводу отримуватиме надбавку 50% за особливий характер роботи. Її розмір залежатиме від навантаження, якості послуг та відсутності скарг — її визначатиме керівник установи. Середня заробітна плата — 17 860 гривень.
Один фахівець із супроводу опрацьовуватиме 35 кейсів (випадків). До одного кейсу входить ветеран/ ветеранка та члени їхніх сімей (дружина/чоловік, діти, батьки). Орієнтовно це до 100 осіб.
Як фахівець із супроводу й ветеран знаходитимуть одне одного? Фахівець — через доступ до ЄДРВВ в рамках своєї громади та завдяки взаємодії з органами місцевого самоврядування. Ветеран — через органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, електронні ресурси й соціальні мережі.
А це точно працює?
Як повідомляє Мінветеранів, за 5 днів від старту реєстрації на посади фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб подалися 124 кандидати, 79 з них — жінки, 45 — чоловіки. Лідерами серед регіонів за кількістю поданих заявок є Київська, Львівська та Черкаська області.
У Мінветеранів громади закликають активізуватися.
"Бо фахівець із супроводу — це не просто людина, яка допомагає ветеранам із документами, він координує, спрямовує, представляє інтереси, пояснює права та сприяє отриманню пільг і послуг", — акцентують у відомстві.
Ще більше корисних рішень!
Як зазначають в Мінветеранів, фахівець із супроводу буде корисним не лише ветеранам, а й громаді. Зокрема, він допоможе у:
-
зменшенні соціальної напруги. Так, він надаватиме необхідну підтримку ветеранам, запобігаючи потенційним конфліктам.
-
адаптації ветеранів. Фахівець допомагатиме ветеранам інтегруватися у цивільне життя. Це своєю чергою зміцнить саму громаду.
-
покращенні доступу до послуг: завдяки роботі фахівця із супроводу, ветерани швидше отримуватимуть доступ до необхідних соціальних, медичних та інших послуг. Це теж покращить загальний добробут громади.